loading...

شفق

بازدید : 37316
سه شنبه 18 مهر 1402 زمان : 22:05

یکی دیگر از سرگرمی های مهیج بام تهران، اتاق فرار یا اسکایب روم است که آن هم در انتهای مسیر سلامتی و قبل از ایستگاه یک تله کابین توچال قرار دارد و به کیوب کلاب هم معروف است. میدان تجریش یکی از خط های مهم مترو تهران را دارد. در صورتی که استفاده از بی آر تی برای شما راحتتر است، میتوانید با استفاده خط تجریش - راهآهن، به بازار بزرگ برسید. نکته مثبت درباره این پاساژ این است که رو به روی پارک لاله قرار دارد و میتوانید پس از خرید، چند دقیقهای را در پارک بنشینید و از فضای آن لذت ببرید. یک حوضچه چند ضلعی زیبا و شمعدانی های آن در ورودی باغ حال هر بیننده ای رو خوب می کند. این باغ دارای مساحت حدود 3.5 هکتار بوده که 2 هکتار از آن به فضای سبز اختصاص یافته و انواع درخت، درختچه ها و گل و گیاهان زیبا در آن وجود دارند و فضایی بسیار زیبا را برای باغ ایرانی پدید آورده اند. در ادامه به معرفی هریک از بخشهای این باغ میپردازیم. گلخانه باغ و کافه رستوران روحی از دیگر بخش های این قسمت است. این وسیله ارتفاعهای مختلفی برای پرش دارد که بنابر میزان شجاعتتان میتوانید یکی از آنها را انتخاب کنید. خوب است بدانید که برندهای معروفی همچون گوچی، شنل، پرادا و… این تالار با الگوبرداری از طراحی داخلی تالار آیینه مجلس شورای ملی طراحی و اجرا شده است.

با مراجعه به سایت باغ کتاب تهران میتوانید از تور مجازی باغ بازدید کنید و با بخشها و برنامههای مختلف این مجموعه بیشتر آشنا شوید. همچنین میتوانید در بازار بزرگ تهران شماری از بهترین سوغات تهران را نیز تهیه کنید. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید در سفر برای نزدیکان خود هدیه یا سوغاتی تهیه کنید، حتماً باید از مغازههای فروش زیورآلات این بازار دیدن کنید. از خیابان پانزده خرداد و بازار مسجد جامع و کوچه نوروزخان، میتوان دسترسی راحتی به این مسجد پیدا کرد. که هیچیک از کارمندان شبکه پیشتر عضو آن نبودهاند، به صورت انحصاری به توافق رسیدهاست. در بخش اداری نیز شعب بانکها و بیمههای مختلف را میتوان دید که نیازهای بانکی و بیمهای شما را پاسخ میدهند. اگر به دنبال یک مجتمع اداری و تجاری همه جانبه میگردید، مجتمع نور بهترین مکان برای شماست. مجتمع تجاری میلاد نور با طراحی معماری منحصر به فرد و رعایت استانداردهای بین المللی، امکانات و خدمات متنوعی را به بازدید کنندگان ارائه می دهد. این مجتمع تفریحی شامل بخشهای متنوعی از جمله هایپر استار، مرکز تفریحی، نمایشگاه خودرو، سالن ورزشی، کتابخانه، سالنهای سینما، فودکورت، باغ ماهان، مسجد، زمین بازی اسکواش، پیست پاتیناژ، گالری، کافه و … ایستگاه تجریش از خط ۱ در نزدیکی محله باغ فردوس تهران است. دو خط دیگر تلهسیژ نیز قله را به پایان پیست اسکی وصل میکند و مخصوص اسکیبازان در نظر گرفته شده و رایگان هستند. بازار سنتی چهار سرا دارد که هرکدام مخصوص محصولات و صنایع خاصی هستند. این مرکز خرید بزرگ و لوکس، بیشتر مخصوص کسانی است که به دنبال خرید برندهای روز دنیا همانند سیسلی، برشکا، آدیداس، مون بلان، بنتون، تراست و غیره هستند.

این باغ جزو یادگاریهای ارزشمند عهد قاجار در تهران است که به لطف معماری و جاذبههایش یکی از بهترین مکانهای دیدنی در تهران محسوب میشود. تیراژه از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب میزبان شماست. سرزمین عجایب در بالاترین طبقه از مرکز خرید تیراژه قرار گرفته و علاوه بر اینکه یکی از پارکهای بازی محبوب برای کودکان است، بزرگسالان نیز از لذت تفریح در آن بینصیب نخواهند ماند. را در بالاترین کیفیت و از برندهای اصل تهیه کنید. اتفاقات زیادی در این باغ میافتد که هنوز داستانی برای آن نوشته نشده یا فیلمی از آن ساخته نشده است. تکیه تجریش نیز طبق مطالعات و سوابق درج شده، تاریخی سابقه ای حدود 200 ساله دارد و به زمان قاجار برمی گردد که مراسم عزاداری های ماه محرم و دهه فاطمیه به طور باشکوه در آن برگزار خواهد شد. بنای اولیه این کاخ در زمان محمد شاه قاجار توسط حاجی میرزا آقاسی احداث شد. اگر از بیرون به ایران مال نگاه کنیم، شاهد یک بنای بزرگ از جنس شیشه و سنگ خواهیم بود. بنای امامزاده قدمتی طولانی دارد و بهخاطر اهمیت تاریخی و فرهنگی و مذهبی، از سال ۱۳۵۱ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. نمایشگاه آثار هنری ایران مال با هدف ارج نهادن به هنر ایرانی و جامعه هنرمندان درست در کنار هتل ایران مال ساخته شده است، در سالن این نمایشگاه به انواع ابزارها و تجهیزات مدرن نظیر نور پردازیهای پیشرفته و سیستم امنیت قوی مجهز بوده و یکی از مناسبترین گزینهها برای برگزاری نمایشگاههای هنر میباشد. این آثار توسط هنرمندانی چون میرزا جانی نقاش، عبد الله خان نقاش باشی و میرزا بابا نقاش کشیده شده اند. در یکشنبه دوم تیرماه ۱۳۹۲ خورشیدی برایر با ۲۳ جون ۲۰۱۳ میلادی و ۱۴ شعبان ۱۴۳۴ قمری و در سیوهفتمین اجلاس سالانه کمیته میراث جهانی سازمان یونسکو در کامبوج کاخ گلستان در فهرست میراث جهانی این سازمان به ثبت رسید.

همچنین بر اساس آمار سازمان میراث فرهنگی، این عمارت یکی از پر بازدید ترین بناها در شهر تهران است. اگر در بخش بالاب بام قرار داشته باشید می توانید با استفاده از تله کابین، تله سیژ و یا حتی پیاده خود را به ایستگاه های ۱ تا ۷ توچال برسانید. ایران مال با وسعتی عظیم در غرب تهران قرار دارد و مرکز خریدی جذاب، کامل و با انواع موقعیتهای تفریحی به شمار میرود. این پاشاژ در محدوده مرکز پایتخت وجود دارد و از قدیمیترین پاساژهای تهران به شمار میرود. کوه دربند، رودخانه دربند و باغچه رستورانهای موجود در این منطقه، موجب شده تا بسیاری از افراد برای رهایی از آلودگی و هیاهوی شهر به این قسمت از تهران برای تمدد اعصاب روی بیاورند. سام سنتر دارای بیشترین برندهای بینالمللی در میان دیگر مراکز خرید تهران است. در فود کورت این مجتمع نیز میتوانید تنوعی از غذاهای بینالمللی شامل ایتالیایی، ایرانی، مکزیکی، لبنانی، برگر، آسیایی و دسر بار و … سینما ۵ بعدی بام تهران بسیار مجهز و با تکنولوژی های اروپایی ساخته شده و افکت های ویژه ای مانند فضای مه آلود، دودهای آهسته، آب پاش، حسگرهای زیرپا و بادهایی با سرعت های متفاوت از ۳ جهت دارد. مجتمع تجاری دنیای نور یکی از مراکز خرید تهران در منطقهی شرق است که محبوبترین آنها نیز به حساب میآید. یکی از مراکز خرید تهران که با وجود قدمت ساخت هنوز هم به شلوغی روزهای ابتدایی خودش است مرکز خرید میلاد نور است. شهر کتاب گلدیس نیز از فروشگاههای معروف و محبوب این مرکز خرید به شمار میرود که مجموعهای از لوازمالتحریر را به فروش میرساند.

این مرکز خرید فروشگاههای متنوعی دارد و تقریبا هرچیزی بخواهید را میتوانید در آنجا پیدا کنید. در مجموعه پالادیوم فروشگاههای متنوعی وجود دارد و انواع محصولات اعم از پوشاک، کیف و کفش، لوازم آرایشی، عطر، شال و روسری، مانتو، جواهرات و زیورآلات، لوازم دکوراسیون و صنایع هنری در آنها ارائه میشود. روشا از سال ۹۴ در حال فروش است و دارای پارکینگ اختصاصی مجتمع برای خریداران است. این فروشگاه خوراکی و تنقلات جذابی را به فروش میرساند. این مرکز خرید متفاوت نماینده برندهای مطرح در دنیاست. در محدوده وسیعی از پاساژ، لوازم درجه یک کمپینگ برای فروش قرار دارد و طبقه پایین بورس عطر و ادکلنهای مطرح دنیاست. میتوان گفت این مجتمع، بهشت دوستداران لوازم کوهنوردی و کمپینگ است. یکی از خصوصیات جالبی که موزه رضا عباسی دارد و برای بازدیدکنندگان هم تا حدی تعجببرانگیز است، این است که در این موزه، شما بازدیدتان را از طبقه آخر (طبقه سوم) شروع میکنید و پایین میآیید! بام تهران از محبوب ترین مناطق برای ساکنان این کلان شهر به شمار می رود که می توانند آخر هفته ای شاد را در آن جا سپری کرده و با انرژی دوچندان خود را برای انجام فعالیت های هفته ی پیش رو آماده کنند. هرچند عمر اینجا بیشتر از اینهاست. این مجتمع بیشتر از ۱۵ سال قدمت دارد و ۳۲۶ واحد فروشگاهی در آن مشغول فعالیت هستند.

همین ویژگی عامل مهمی برای استقبال از این مرکز خرید به شمار میرود. پاساژ تندیس سه ویژگی محبوبیت، قدمت و فضای مدرن را در کنار هم دارد. این مرکز خرید از سال ۱۳۸۰ مشغول به فعالیت است و سه طبقه آن به واحدهای تجاری اختصاص دارد. سه مسجد در بازار تجریش وجود دارد که در نزدیکی تکیه تجریش قرار گرفتهاند. مجتمع اداری تجاری آسمان ونک، از مشهورترین مراکز خرید تهران است که در محله ونک قرار دارد. در مجتمع تجاری تفریحی ارگ، میتوانید انواع پوشاک، کیف و کفش، عطر و ادکلن، بدلیجات، طلا و جواهر، لوازم خانگی، لوازم آشپزخانه و عینک و تنوعی از برندها و مارکهای معروف را خریداری کنید. این اگر از آن دسته آدمهایی هستید که از خرید برندها و مارکهای معروف لذت میبرید، مرکز خرید الماس برای شما بسیار مناسب است. در حال حاضر و جهت رفاه حال مراجعین و جلوگیری از ایجاد ترافیک در درب های ورودی و خروجی این مجموعه و در ادامه آن مسدود کردن بزرگراه های منتهی به ایران مال هزینه ورودی ای دریافت نخواهد شد. نحوه دسترسی از بزرگراه امام علی به کاخ نیاوران به این صورت است که از سمت جنوب بزرگراه به سمت شمال آن حرکت کرده و وارد خروجی اتوبان ارتش میشوید، در ادامه مسیر به خیابان موحد دانش خواهید رسید، این خیابان را تا انتها ادامه داده تا به خیابان پاسداران برسید؛ ادامه این خیابان در جهت شمال به میدان نیاوران، منتهی میشود.

خانه مقدم یا موزه مقدم، در خیابان امام خمینی تهران، بین خیابان شیخ هادی و خیابان ولیعصر جنب بانک ملت پلاک 249 واقع شده است. به همین خاطر بسیاری از ساکنین غرب تهران، به غیر از خرید، برای گشت و گذار نیز به مگامال مراجعه میکنند. اگر دسترسی برایتان در اولویت انتخاب مرکز خرید است از تندیس غافل نشوید. اگر قصد پرداخت هزینههای بسیار زیاد را ندارید، هرگز برای خرید وارد این مرکز خرید نشوید. تعداد واحدهای تجاری این مجموعه نسبت به دیگر مراکز خرید تهران زیاد نیست. از جمله لوکسترین مراکز خرید تهران میتوان به مرکز خرید گالریا ولنجک اشاره کرد. قیمتها در این مرکز خرید بسیار مناسباند و دسترسی به آن از طریق مترو در ایستگاه شریعتی به راحتی صورت میگیرد. ارسال سیگنالها از چندین ماهواره با بسامد و زوایای متفاوت برای دور زدن پارازیتهای ماهوارهای، پخش برنامهها از طریق اینترنت و همکاری با سایفون برای عبور از فیلترینگ اینترنت در ایران، مشارکت در پروژهٔ توشه، و ایجاد ایستگاههای رادیویی از جمله اقدامات شبکهٔ ایران اینترنشنال برای رساندن محتوا به مخاطبانش در ایران است. هر کدام از طبقات و تالارهای مختلف این موزه دارای جذابیتهای خاص خود برای بازدید است، چرا که در هر کدام از آنها جلوههای مختلفی از تاریخ و فرهنگ ایران قابل مشاهده است. این پردیس سینمایی یکی از مجهزترین پردیسهای سینمایی کشور است که دارای 9 سالن با مجموع ظرفیت 1800 نفر است که 3 سالن ویژه با صندلی های خاص دارد که هر کدام 17 نفر ظرفیت دارد. گشت و گذار و تفریح در بوستان آب و اتش را به افرادی پیشنهاد میدهیم که پس از گذراندن یک روز شلوغ و پرهیاهو در پایتخت به دنبال مکانی برای تفریح و سرگرمی هستند. اما از آنجایی که میزان نورپردازیِ صورت گرفته در این منطقه چندان بالا نیست، قرارگیری در تاریکیِ نسبی آن، آرامش خاصی را بهتان هدیه خواهد داد.

رئیس کلانتری ۱۲۲ دربند از بازداشت سارقی مسلح در جریان یک فقره سرقت مسلحانه خبر داد و گفت: سارق مذکور در درگیری تن به تن با مأمور پلیس، زمینگیر شد. ناصرالدین شاه پس از سفرهای خود که به اروپا داشت، عاشق بناهای مرتفع اروپا شد و دستور داد عمارتی مرتفع در مجموعه کاخ گلستان نیز ساخته شود. شمس العماره یکی از بناهای مرتفع و مشخص و جالب تهران قدیم است . این مجسمه نمادی از شجاعت کوه نوردان ایرانی است که با ورود به دربند می توانید نظاره گر آن باشید. مسجد امام خمینی که پیشترها به نام مسجد شاه معروف بود، دومین مسجد قدیمی تهران است. این حرم، آرامگاه امامزاده صالح (ع)، یکی از برادران امام رضا (ع) است. اما اگر برند پوش هستید بازدید از بهترین مجموعهی برندهای دنیا را در سام سنتر از دست ندهید. ساعت بازدید باغ فردوس؛ چه زمانی از آن دیدن کنیم؟ از میدان سربند تا بخش ابتدایی مسیر کوهنوردی قله توچال را میتوانید با تله سیژ طی کنید. پس از رسیدن به خیابان صابری از تاکسی پیاده شده و ادامه مسیر را که مسیر کوتاهی می باشد را به صورت پیاده طی کنید تا به ورودی باغ ایرانی دسترسی پیدا کنید. در بخشی از مجموعه ۱۱۰ هکتاری سعدآباد ساختمانی قرار دارد که قدمتش به اواخر دوران قاجار میرسد. همانطور که می دانید، بوستانهای شهری به صورت شبانهروزی در اختیار مردم شهر قرار دارند. این مرکز خرید بزرگ و لوکس، امکانات تجاری و تفریحی را در کنار هم و به صورت یکجا در اختیار مشتریان گذاشته است. اما نکته جالب توجه در مورد مگا مال، وجود بخشهای تفریحی و فرهنگی همانند پردیس سینمایی با شش سالن، شهربازی، کتابخانه، فودکورت و همچنین بخشهای هنری هست. محسن مقدم مدتی در بخش باستانشناسی موزۀ لوور در پاریس در کلاسهای ژرژ کنتنو، باستانشناس معروف، آموزش دید و با درجۀ عالی، تحصیل در آنجا را به پایان رساند.

یکی دیگر از سرگرمی های مهیج بام تهران، اتاق فرار یا اسکایب روم است که آن هم در انتهای مسیر سلامتی و قبل از ایستگاه یک تله کابین توچال قرار دارد و به کیوب کلاب هم معروف است. میدان تجریش یکی از خط های مهم مترو تهران را دارد. در صورتی که استفاده از بی آر تی برای شما راحتتر است، میتوانید با استفاده خط تجریش - راهآهن، به بازار بزرگ برسید. نکته مثبت درباره این پاساژ این است که رو به روی پارک لاله قرار دارد و میتوانید پس از خرید، چند دقیقهای را در پارک بنشینید و از فضای آن لذت ببرید. یک حوضچه چند ضلعی زیبا و شمعدانی های آن در ورودی باغ حال هر بیننده ای رو خوب می کند. این باغ دارای مساحت حدود 3.5 هکتار بوده که 2 هکتار از آن به فضای سبز اختصاص یافته و انواع درخت، درختچه ها و گل و گیاهان زیبا در آن وجود دارند و فضایی بسیار زیبا را برای باغ ایرانی پدید آورده اند. در ادامه به معرفی هریک از بخشهای این باغ میپردازیم. گلخانه باغ و کافه رستوران روحی از دیگر بخش های این قسمت است. این وسیله ارتفاعهای مختلفی برای پرش دارد که بنابر میزان شجاعتتان میتوانید یکی از آنها را انتخاب کنید. خوب است بدانید که برندهای معروفی همچون گوچی، شنل، پرادا و… این تالار با الگوبرداری از طراحی داخلی تالار آیینه مجلس شورای ملی طراحی و اجرا شده است.

با مراجعه به سایت باغ کتاب تهران میتوانید از تور مجازی باغ بازدید کنید و با بخشها و برنامههای مختلف این مجموعه بیشتر آشنا شوید. همچنین میتوانید در بازار بزرگ تهران شماری از بهترین سوغات تهران را نیز تهیه کنید. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید در سفر برای نزدیکان خود هدیه یا سوغاتی تهیه کنید، حتماً باید از مغازههای فروش زیورآلات این بازار دیدن کنید. از خیابان پانزده خرداد و بازار مسجد جامع و کوچه نوروزخان، میتوان دسترسی راحتی به این مسجد پیدا کرد. که هیچیک از کارمندان شبکه پیشتر عضو آن نبودهاند، به صورت انحصاری به توافق رسیدهاست. در بخش اداری نیز شعب بانکها و بیمههای مختلف را میتوان دید که نیازهای بانکی و بیمهای شما را پاسخ میدهند. اگر به دنبال یک مجتمع اداری و تجاری همه جانبه میگردید، مجتمع نور بهترین مکان برای شماست. مجتمع تجاری میلاد نور با طراحی معماری منحصر به فرد و رعایت استانداردهای بین المللی، امکانات و خدمات متنوعی را به بازدید کنندگان ارائه می دهد. این مجتمع تفریحی شامل بخشهای متنوعی از جمله هایپر استار، مرکز تفریحی، نمایشگاه خودرو، سالن ورزشی، کتابخانه، سالنهای سینما، فودکورت، باغ ماهان، مسجد، زمین بازی اسکواش، پیست پاتیناژ، گالری، کافه و … ایستگاه تجریش از خط ۱ در نزدیکی محله باغ فردوس تهران است. دو خط دیگر تلهسیژ نیز قله را به پایان پیست اسکی وصل میکند و مخصوص اسکیبازان در نظر گرفته شده و رایگان هستند. بازار سنتی چهار سرا دارد که هرکدام مخصوص محصولات و صنایع خاصی هستند. این مرکز خرید بزرگ و لوکس، بیشتر مخصوص کسانی است که به دنبال خرید برندهای روز دنیا همانند سیسلی، برشکا، آدیداس، مون بلان، بنتون، تراست و غیره هستند.

این باغ جزو یادگاریهای ارزشمند عهد قاجار در تهران است که به لطف معماری و جاذبههایش یکی از بهترین مکانهای دیدنی در تهران محسوب میشود. تیراژه از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب میزبان شماست. سرزمین عجایب در بالاترین طبقه از مرکز خرید تیراژه قرار گرفته و علاوه بر اینکه یکی از پارکهای بازی محبوب برای کودکان است، بزرگسالان نیز از لذت تفریح در آن بینصیب نخواهند ماند. را در بالاترین کیفیت و از برندهای اصل تهیه کنید. اتفاقات زیادی در این باغ میافتد که هنوز داستانی برای آن نوشته نشده یا فیلمی از آن ساخته نشده است. تکیه تجریش نیز طبق مطالعات و سوابق درج شده، تاریخی سابقه ای حدود 200 ساله دارد و به زمان قاجار برمی گردد که مراسم عزاداری های ماه محرم و دهه فاطمیه به طور باشکوه در آن برگزار خواهد شد. بنای اولیه این کاخ در زمان محمد شاه قاجار توسط حاجی میرزا آقاسی احداث شد. اگر از بیرون به ایران مال نگاه کنیم، شاهد یک بنای بزرگ از جنس شیشه و سنگ خواهیم بود. بنای امامزاده قدمتی طولانی دارد و بهخاطر اهمیت تاریخی و فرهنگی و مذهبی، از سال ۱۳۵۱ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. نمایشگاه آثار هنری ایران مال با هدف ارج نهادن به هنر ایرانی و جامعه هنرمندان درست در کنار هتل ایران مال ساخته شده است، در سالن این نمایشگاه به انواع ابزارها و تجهیزات مدرن نظیر نور پردازیهای پیشرفته و سیستم امنیت قوی مجهز بوده و یکی از مناسبترین گزینهها برای برگزاری نمایشگاههای هنر میباشد. این آثار توسط هنرمندانی چون میرزا جانی نقاش، عبد الله خان نقاش باشی و میرزا بابا نقاش کشیده شده اند. در یکشنبه دوم تیرماه ۱۳۹۲ خورشیدی برایر با ۲۳ جون ۲۰۱۳ میلادی و ۱۴ شعبان ۱۴۳۴ قمری و در سیوهفتمین اجلاس سالانه کمیته میراث جهانی سازمان یونسکو در کامبوج کاخ گلستان در فهرست میراث جهانی این سازمان به ثبت رسید.

همچنین بر اساس آمار سازمان میراث فرهنگی، این عمارت یکی از پر بازدید ترین بناها در شهر تهران است. اگر در بخش بالاب بام قرار داشته باشید می توانید با استفاده از تله کابین، تله سیژ و یا حتی پیاده خود را به ایستگاه های ۱ تا ۷ توچال برسانید. ایران مال با وسعتی عظیم در غرب تهران قرار دارد و مرکز خریدی جذاب، کامل و با انواع موقعیتهای تفریحی به شمار میرود. این پاشاژ در محدوده مرکز پایتخت وجود دارد و از قدیمیترین پاساژهای تهران به شمار میرود. کوه دربند، رودخانه دربند و باغچه رستورانهای موجود در این منطقه، موجب شده تا بسیاری از افراد برای رهایی از آلودگی و هیاهوی شهر به این قسمت از تهران برای تمدد اعصاب روی بیاورند. سام سنتر دارای بیشترین برندهای بینالمللی در میان دیگر مراکز خرید تهران است. در فود کورت این مجتمع نیز میتوانید تنوعی از غذاهای بینالمللی شامل ایتالیایی، ایرانی، مکزیکی، لبنانی، برگر، آسیایی و دسر بار و … سینما ۵ بعدی بام تهران بسیار مجهز و با تکنولوژی های اروپایی ساخته شده و افکت های ویژه ای مانند فضای مه آلود، دودهای آهسته، آب پاش، حسگرهای زیرپا و بادهایی با سرعت های متفاوت از ۳ جهت دارد. مجتمع تجاری دنیای نور یکی از مراکز خرید تهران در منطقهی شرق است که محبوبترین آنها نیز به حساب میآید. یکی از مراکز خرید تهران که با وجود قدمت ساخت هنوز هم به شلوغی روزهای ابتدایی خودش است مرکز خرید میلاد نور است. شهر کتاب گلدیس نیز از فروشگاههای معروف و محبوب این مرکز خرید به شمار میرود که مجموعهای از لوازمالتحریر را به فروش میرساند.

این مرکز خرید فروشگاههای متنوعی دارد و تقریبا هرچیزی بخواهید را میتوانید در آنجا پیدا کنید. در مجموعه پالادیوم فروشگاههای متنوعی وجود دارد و انواع محصولات اعم از پوشاک، کیف و کفش، لوازم آرایشی، عطر، شال و روسری، مانتو، جواهرات و زیورآلات، لوازم دکوراسیون و صنایع هنری در آنها ارائه میشود. روشا از سال ۹۴ در حال فروش است و دارای پارکینگ اختصاصی مجتمع برای خریداران است. این فروشگاه خوراکی و تنقلات جذابی را به فروش میرساند. این مرکز خرید متفاوت نماینده برندهای مطرح در دنیاست. در محدوده وسیعی از پاساژ، لوازم درجه یک کمپینگ برای فروش قرار دارد و طبقه پایین بورس عطر و ادکلنهای مطرح دنیاست. میتوان گفت این مجتمع، بهشت دوستداران لوازم کوهنوردی و کمپینگ است. یکی از خصوصیات جالبی که موزه رضا عباسی دارد و برای بازدیدکنندگان هم تا حدی تعجببرانگیز است، این است که در این موزه، شما بازدیدتان را از طبقه آخر (طبقه سوم) شروع میکنید و پایین میآیید! بام تهران از محبوب ترین مناطق برای ساکنان این کلان شهر به شمار می رود که می توانند آخر هفته ای شاد را در آن جا سپری کرده و با انرژی دوچندان خود را برای انجام فعالیت های هفته ی پیش رو آماده کنند. هرچند عمر اینجا بیشتر از اینهاست. این مجتمع بیشتر از ۱۵ سال قدمت دارد و ۳۲۶ واحد فروشگاهی در آن مشغول فعالیت هستند.

همین ویژگی عامل مهمی برای استقبال از این مرکز خرید به شمار میرود. پاساژ تندیس سه ویژگی محبوبیت، قدمت و فضای مدرن را در کنار هم دارد. این مرکز خرید از سال ۱۳۸۰ مشغول به فعالیت است و سه طبقه آن به واحدهای تجاری اختصاص دارد. سه مسجد در بازار تجریش وجود دارد که در نزدیکی تکیه تجریش قرار گرفتهاند. مجتمع اداری تجاری آسمان ونک، از مشهورترین مراکز خرید تهران است که در محله ونک قرار دارد. در مجتمع تجاری تفریحی ارگ، میتوانید انواع پوشاک، کیف و کفش، عطر و ادکلن، بدلیجات، طلا و جواهر، لوازم خانگی، لوازم آشپزخانه و عینک و تنوعی از برندها و مارکهای معروف را خریداری کنید. این اگر از آن دسته آدمهایی هستید که از خرید برندها و مارکهای معروف لذت میبرید، مرکز خرید الماس برای شما بسیار مناسب است. در حال حاضر و جهت رفاه حال مراجعین و جلوگیری از ایجاد ترافیک در درب های ورودی و خروجی این مجموعه و در ادامه آن مسدود کردن بزرگراه های منتهی به ایران مال هزینه ورودی ای دریافت نخواهد شد. نحوه دسترسی از بزرگراه امام علی به کاخ نیاوران به این صورت است که از سمت جنوب بزرگراه به سمت شمال آن حرکت کرده و وارد خروجی اتوبان ارتش میشوید، در ادامه مسیر به خیابان موحد دانش خواهید رسید، این خیابان را تا انتها ادامه داده تا به خیابان پاسداران برسید؛ ادامه این خیابان در جهت شمال به میدان نیاوران، منتهی میشود.

خانه مقدم یا موزه مقدم، در خیابان امام خمینی تهران، بین خیابان شیخ هادی و خیابان ولیعصر جنب بانک ملت پلاک 249 واقع شده است. به همین خاطر بسیاری از ساکنین غرب تهران، به غیر از خرید، برای گشت و گذار نیز به مگامال مراجعه میکنند. اگر دسترسی برایتان در اولویت انتخاب مرکز خرید است از تندیس غافل نشوید. اگر قصد پرداخت هزینههای بسیار زیاد را ندارید، هرگز برای خرید وارد این مرکز خرید نشوید. تعداد واحدهای تجاری این مجموعه نسبت به دیگر مراکز خرید تهران زیاد نیست. از جمله لوکسترین مراکز خرید تهران میتوان به مرکز خرید گالریا ولنجک اشاره کرد. قیمتها در این مرکز خرید بسیار مناسباند و دسترسی به آن از طریق مترو در ایستگاه شریعتی به راحتی صورت میگیرد. ارسال سیگنالها از چندین ماهواره با بسامد و زوایای متفاوت برای دور زدن پارازیتهای ماهوارهای، پخش برنامهها از طریق اینترنت و همکاری با سایفون برای عبور از فیلترینگ اینترنت در ایران، مشارکت در پروژهٔ توشه، و ایجاد ایستگاههای رادیویی از جمله اقدامات شبکهٔ ایران اینترنشنال برای رساندن محتوا به مخاطبانش در ایران است. هر کدام از طبقات و تالارهای مختلف این موزه دارای جذابیتهای خاص خود برای بازدید است، چرا که در هر کدام از آنها جلوههای مختلفی از تاریخ و فرهنگ ایران قابل مشاهده است. این پردیس سینمایی یکی از مجهزترین پردیسهای سینمایی کشور است که دارای 9 سالن با مجموع ظرفیت 1800 نفر است که 3 سالن ویژه با صندلی های خاص دارد که هر کدام 17 نفر ظرفیت دارد. گشت و گذار و تفریح در بوستان آب و اتش را به افرادی پیشنهاد میدهیم که پس از گذراندن یک روز شلوغ و پرهیاهو در پایتخت به دنبال مکانی برای تفریح و سرگرمی هستند. اما از آنجایی که میزان نورپردازیِ صورت گرفته در این منطقه چندان بالا نیست، قرارگیری در تاریکیِ نسبی آن، آرامش خاصی را بهتان هدیه خواهد داد.

رئیس کلانتری ۱۲۲ دربند از بازداشت سارقی مسلح در جریان یک فقره سرقت مسلحانه خبر داد و گفت: سارق مذکور در درگیری تن به تن با مأمور پلیس، زمینگیر شد. ناصرالدین شاه پس از سفرهای خود که به اروپا داشت، عاشق بناهای مرتفع اروپا شد و دستور داد عمارتی مرتفع در مجموعه کاخ گلستان نیز ساخته شود. شمس العماره یکی از بناهای مرتفع و مشخص و جالب تهران قدیم است . این مجسمه نمادی از شجاعت کوه نوردان ایرانی است که با ورود به دربند می توانید نظاره گر آن باشید. مسجد امام خمینی که پیشترها به نام مسجد شاه معروف بود، دومین مسجد قدیمی تهران است. این حرم، آرامگاه امامزاده صالح (ع)، یکی از برادران امام رضا (ع) است. اما اگر برند پوش هستید بازدید از بهترین مجموعهی برندهای دنیا را در سام سنتر از دست ندهید. ساعت بازدید باغ فردوس؛ چه زمانی از آن دیدن کنیم؟ از میدان سربند تا بخش ابتدایی مسیر کوهنوردی قله توچال را میتوانید با تله سیژ طی کنید. پس از رسیدن به خیابان صابری از تاکسی پیاده شده و ادامه مسیر را که مسیر کوتاهی می باشد را به صورت پیاده طی کنید تا به ورودی باغ ایرانی دسترسی پیدا کنید. در بخشی از مجموعه ۱۱۰ هکتاری سعدآباد ساختمانی قرار دارد که قدمتش به اواخر دوران قاجار میرسد. همانطور که می دانید، بوستانهای شهری به صورت شبانهروزی در اختیار مردم شهر قرار دارند. این مرکز خرید بزرگ و لوکس، امکانات تجاری و تفریحی را در کنار هم و به صورت یکجا در اختیار مشتریان گذاشته است. اما نکته جالب توجه در مورد مگا مال، وجود بخشهای تفریحی و فرهنگی همانند پردیس سینمایی با شش سالن، شهربازی، کتابخانه، فودکورت و همچنین بخشهای هنری هست. محسن مقدم مدتی در بخش باستانشناسی موزۀ لوور در پاریس در کلاسهای ژرژ کنتنو، باستانشناس معروف، آموزش دید و با درجۀ عالی، تحصیل در آنجا را به پایان رساند.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 7

درباره ما
موضوعات
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
    خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    <
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 78
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 395
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 828
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 5259
  • بازدید ماه : 29958
  • بازدید سال : 148954
  • بازدید کلی : 456050
  • کدهای اختصاصی